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Seminar by  Mohammad Vazirpanah: “A Performance Analysis of Autovectorization on RVV RISC-V Boards” and Seminar by Giuseppe Pagano: “A Quantitative Analysis of Power of Two Quantization on Modern Hardware”

Seminar by  Mohammad Vazirpanah: "A Performance Analysis of Autovectorization on RVV RISC-V Boards" Abstract: "The RISC-V instruction set architecture has become increasingly popular due to its open source and extensible design, making it a competitive choice in high-performance computing and embedded systems. The RISC-V Vector extension (RVV) empowers RISC-V processors with length-agnostic vectorization capabilities, a critical […]

Seminar by Sascha Hunold : “Reproducibility in HPC: From Challenge to Reality” and Seminar by Ruben Laso: “Performance Portability in C++: standard is (maybe) the way”Seminar by Sascha Hunold : “Reproducibility in HPC: From Challenge to Reality” and

Aula P6 - Edificio F3, DipartimAula P6 - Edificio F3, Dipartimento di Informatica, Università di Salerno - Via Giovanni Paolo II, 132, 84084 Fisciano (SA)ento di Informatica, Università di Salerno - Via Giovanni Paolo II, 132, 84084 Fisciano (SA)

Title: Reproducibility in HPC: From Challenge to Reality Abstract: In this talk, we will explore the challenges of reproducibilityresearch, with a particular focus on high-performance computing. We will begin by reviewing the reproducibility initiatives undertaken at SC24 to enhance the reliability of scientific papers. Next, we will present a concrete example of implementing reproducible research […]

Seminario: “XR-PaestumGate: un serious game per l’esplorazione di Paestum in VR” di Francesco Pio Covino

Laboratorio ISISLab, Dipartimento di Informatica, Università di Salerno (Edificio F, Stecca 7, Lab. 10, II piano) - Via Giovanni Paolo II, 132, 84084 Fisciano (SA)

Abstract: XR-PaestumGate esplora il potenziale delle tecnologie immersive quali la Realtà Virtuale (VR) nell’ambito della valorizzazione del patrimonio culturale.Il progetto estende la ricostruzione virtuale del sito archeologico di Paestum mediante la progettazione e l'implementazione della sua versione in VR integrando meccaniche di gioco progettate per aumentare il coinvolgimento e l’interesse dell’utente. Lo sviluppo ha integrato […]